Fredag 2. juli

Rundering 🙂

I går var vi på brukstrening med klubben, mamma hadde bestemt at vi ikke skulle gå spor siden vi skal på runderingskurs til helgen……. og gjett om det kommer til å bli tøft 😉

Startet treningen i går med lek med skinnfilla 🙂 Dette for å få opp den sosiale leken min (tett ved mamma) og samtidig få opp jaktinstinktet mitt (som jeg har lite av). Gøy å starte ei trening sånn.

Etter at alle var ferdig med å gå de sporene de skulle gå ble det vår tur til rundering. I går fikk jeg for første gang vist at jeg faktisk er typisk min rase Canaan. Det lå to helt nye figuranter ute i skogen, og da kom skeptisen min frem igjen. Gikk ikke helt frem til figurantene, men sto/satt litt unna og …….. halset…….. Kanskje mamma bare skal dra nytte av dette å få meg til å bli en halsende hund på runderingen? Hmmmm, skeptisk – eller mamma er skeptisk 🙂 Vi får se etter helgens kurs 🙂

Etter at jeg ble sendt ut på «8. slaget» bestemte jeg meg for at nok fikk være nok, og gjorde noe jeg aldri har gjort før……. Jeg tok en runde på egen hånd. Deilig, men kanskje ikke så lurt.  Selv om mamma ikke sa noe til meg, merket jeg godt at hun ikke likte dette med å løpe bort og langt på bort helt uten å ha fått lov 😦 Men hallo, jeg er jo snart 18 måneder…… må jo få være litt uoppdragen da 🙂

Etter trening fikk jeg gå tur sammen med Fanny og Lotta, flaks at Emma var der, for mamma hadde svært liten lyst til at jeg skulle få løpe villmann nok en gang. Flott tur 🙂

Én kommentar to “Fredag 2. juli”

  1. Iza, Mellanösterns prinsessa Says:

    Åh, så spännande att leta figuranter i skogen! Det låter jätteroligt – det har jag inte fått prova på ännu… Får försöka övertala min matte… =)
    Ha en riktigt trevlig träningshelg!
    Själv vilar jag fortfarande efter alla utställningar på mycket kompromerad tid…

Legg igjen en kommentar