Mandag 18. juli

Hahaha 🙂

Og vi som trodde det kom til å bli ufrivillig treningsfri på oss 😉 Ikke her i gården nei, matte har sittet å fundert litt på hva vi kan trene på innenfor Agility som ikke krever at hun må løpe. Og min matte er min supermatte! Kommer alltid frem til en løsning 🙂

I dag har hun kastet krykkene, eller hun gjorde vel egentlig det litt i går. Da gikk hun litt uten krykker, men dopet seg ned med smertestillende. I dag har jeg ikke sett at hun har brukt de, men hun går jo som ei ku da 😉

Siden jeg som liten ble redd tunellen etter at vinden tok å flyttet den da jeg selvsagt var inne, har jeg vært skeptisk til den. Men nå løper jeg den som om ingenting har skjedd. Matte har brukt litt tid på at jeg skal bli trygg på den 🙂 Men pølsetunellen har hun ikke helt tort å prøve meg på…… før i dag. Det er en av de tingene vi kan gjøre som ikke krever at matte må løpe, for det klarer hun jo ikke.

Tok ikke lange tiden før jeg løp gjennom den også, først veldig forsiktig. Etterhvert i større fart 🙂 Og matte er stor motstander av å lokke hunder til å gjøre noe som de er skeptiske til, for eksempel med godbiter eller leke. Så jeg fikk ingenting belønning før jeg var igjennom. Grunnen til at matte er imot at det skal lokkes med godbiter som ligger strødd inni tunellen er at hunder da går igjennom for å spise godbitene, men blir de tryggere av den grunn? – Nei, mener min kloke matte.  Trenger vel ikke si at jeg måtte gå igjennom frivillig, fikk belønning utenfor 🙂

Til slutt satte matte opp tunellen i en sving før pølsetunellen, da fikk jeg ikke belønning før jeg hadde gått gjennom begge. Og dette betyr at vi kun har en øvelse igjen å mestre, slalomen på rett linje. Jeg tar den jo nesten rett, men det er noen få centimeter igjen………

Legg igjen en kommentar

