Fredag 5. august

Koser meg 🙂

Det er noe som skjer hver dag, enten tur eller trening. Og stort sett så storkoser jeg med uansett 🙂 I går var jeg og matte på en flott tur i skogen og på noen myrer. Myrene var virkelig digg, fant meg masse gjørme som jeg virkelig fikk badet og rullet meg i. Jeg er en skikkelig gjørmehund som digger å bli skitten 😉 Matte hadde med seg små bøtter, og til en forandring så skulle vi ikke fremover hele tiden……neida, vi skulle plutselig bli stående ei stund på en flekk, og matte plukket bær da. Dette har jeg faktisk ikke vært med på før, men fant jo fort ut at når matte sa «være her» så var det bare å slå seg til ro. Og det var ved sånne stopp jeg fant deilig gjørme 🙂 🙂 Vi gikk også forbi et stort vann hvor jeg fikk bade og svømme av meg gjørma. En superflott tur!

Bildet er fra en annen flott tur jeg har vært på

På kvelden dro matte opp til treningsbanen og hadde tenkt å trene litt agility med meg. Jeg hadde lyst til å trene, men matte var litt slapp liksom……. Trente slalominngang, hjulet med hopphinder etter og så trente vi på foranbytte. Syns det var skikkelig gøy.

Siste økta fikk jeg og skjønne Lotte trene sammen. Lotte har løpetid, og ikke bare løpetid, hun er i stådagene. Så her var det best å holde hodet kaldt. Matte sa; ah-ah, og det betyr «nei», når jeg var borte å snuste inn deilig lukt som Lotte hadde ❤  Det er egentlig ganske så slitsom for en mann som meg, men som den gentleman jeg er så oppfører jeg meg. Matte syns det er ganske så behagelig å slippe å tenke om det er løpetisper sammen med meg på trening. Hun har jo faktisk lært meg å oppføre meg, selv om det lukter deilig av flotte og nydelige tisper 🙂

Mattes anbefaling til alle med hannhunder; Lær hunden å jobbe sammen med løpetisper 🙂

Legg igjen en kommentar

