Mandag 13. juni

Borte på besøk 🙂

I helgen har jeg for første gang i mitt liv vært borte fra matte, jeg har «bodd» sammen med Nerjordetgjengen. Gjengen består av Kalle, Selma, Lotta og Fanny, samt de tobeinte som er Benjamin, Maja, Per-Eirik og Emma 🙂

Fredag dro jeg og matfar tidlig ut på tur, badet i gjørme som jeg alltid gjør, og storkoset meg til tross for veldig varmt vær. Hjemme bar det selvsagt rett i dusjen, og så dro matte og matfar……..Egentlig ikke noe rart med det, men allikevel hadde jeg en litt rar følelse.

På ettermiddagen kom Emma! Hva fanken skulle hun her å gjøre når ikke matte er hjemme – jeg skjønte det! Det var noe rart med dette. Emma kom for å hente meg, og jeg prøvde på min snilleste måte å fortelle henne at jeg hørte hjemme i min egen stue…..til ingen nytte. Som sagt, hun hentet meg. Puttet meg i bilen. Og vips, så var jeg i Nerjordet.

Jeg finner meg jo egentlig fort til rette, og på kveldingen fikk jeg gå tur sammen med bare Emma. Egentlig litt deilig med alenetid sammen med snille Emma. Lotta og Fanny har løpetid, og ikke bare har Fanny løpetid, hun er i «stådagene». Det er faktisk litt slitsomt for en kar som meg……..flørtete var de begge to, uten at jeg fikk lov til å gjøre noe med den saken, og prøvde jeg – så var det noen som sa; ah-ah. Og det vet jeg hva betyr – nei!

De på Nerjordet har like stor hage som det jeg har, så vi fikk være ute mesteparten av tiden å rase og leke i det varme været. Og på kvelden fikk jeg gå tur sammen med Kalle og Per-Eirik 🙂 Deilig! Jeg fant en lemmen, og som den veloppdragne hunden jeg er, rørte jeg den ikke. Men Kalle……Kalle kom i rakettfart og tok den, det gikk fort for seg altså.

Jeg har aldri likt å hoppe inn i biler, så da Per-Eirik skulle ha meg i bilen etter turen…….så stakk jeg av 🙂 Sånn går det når Per-Eirik ikke tar på meg rett halsbånd, jeg klarte rett og slett å smyge meg ut av det. Ikke at jeg stakk så langt, og heller ikke at jeg stakk av så fort. Men jeg kom ikke da Per-Eirik ropte, og gjett om han ble sur……  🙂

Søndag syns jeg det var på tide å dra hjem, så da døren i huset sto åpen (takk Per-Eirik), da så jeg mitt snitt i å stikke av. Ute i det fri, midt i boligområdet på Setermoen……hjelpes, ante plutselig ikke hvor jeg var. Men jeg er jo selvstendig, så det var bare å lunte litt rundt i det ukjente området, og der fant jeg jaggu en mann jeg kjenner. Ble hos han jeg til Emma og Per-Eirik kom å hentet meg 🙂 Fin tur, men matte sa at sånt må jeg aldri mer finne på. Jeg tenkte jo ikke på at Per-Eirik og Emma ville bli så redde – eneste jeg tenkte på var at jeg ville hjem til mitt hus og min matte 🙂

Jeg har hatt en super helg sammen med jentene og Kalle, og de tobeinte i Nerjordet. Men matte sier at jeg ikke må finne på å stikke av mer, da vil de nok ikke ha meg på besøk noe mer. Og det var jo ikke slik at jeg var plassert der for bestandig, matte og matfar kom jo å hentet meg på søndagskvelden 🙂

Her er det utdeling av pølser i hagen

Kalle og meg på tur 🙂

Meg sammen med Lotta og Fanny 😉

Én kommentar to “Mandag 13. juni”

  1. Iza & Kirsten Says:

    Låter som om du haft en spännande och trevlig helg, trots mattes frånvaro! =)

Legg igjen en kommentar